در برج های آ اس پ تهران آمبولانس خصوصی مرکز سلامتی ایران قرار دارد آمبولانس خصوصی مرکز ایران
      آمبولانس خصوصی ASP
        آمبولانس آ اس پ تهران
        متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای سال 1402 کشور بوده است
        سالم‌خبر: رئیس اداره پایش زنجیره مصرف داروی سازمان غذا و دارو گفت: داروهای متفورمین و سرماخوردگی بزرگسالان پرمصرف‌ترین داروهای سال ۱۴۰۲ بوده‌اند. محمدحسین متولی اظهار کرد: پرفروش‌ترین داروها از لحاظ تعدادی در سال گذشته ترتیب متفورمین با 2 میلیارد و 209میلیون عدد، سرماخوردگی بزرگسالان با یک میلیارد و 920 میلیون عدد، آسپرین با یک میلیارد و 763 میلیون عدد، لووتروکسین با یک میلیارد و 235 میلیون عدد، فاموتیدین با یک میلیاردو 231 میلیون عدد بوده‌اند. وی افزود: داروهایی همچون آموکسی سیلین، استامینوفن+کافئین+ایپوپروفن، کدئین، لوزارتان و آتورواستاتین نیز از لحاظ فروش در رده‌های پنجم تا دهم فروش قرار دارند. چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403

        عناوین مرتبط
        دو وزیر بهداشت و ارتباطات به خرد بدنه دارویی نظام‌سلامت توهین کرده‌اند
        سالم‌خبر: توزیع و فروش دارو توسط سکوهای اینترنتی موضوع چالش‌برانگیزی است که طی یک سال گذشته به التهاب نظام‌سلامت و جامعه داروسازان دامن زده است.

        مردم به طور موقت نگران تامین داروی وارفارین نباشند یا پایدار؟
        سالم‌خبر: سازمان غذا و دارو در حالی از توزیع محموله‌های بزرگ وارفارین در شرکت‌های پخش و داروخانه‌های منتخب سراسر کشور خبر می‌دهد که به رغم وعده مسوولان این داروی حیاتی بیماران قلبی به کرات دچار کمبود و ایجاد ناامنی در درمان آنها شده است. اگرچه براساس اعلام روابط عمومی سازمان غذا و دارو؛ طی دو ماه و نیم گذشته توزیع وارفارین چند برابر شده است اما تنش بازار این دارو همچنان ادامه داشته و دارد. طبق گفته مسوولان وزارت بهداشت در واپسین ماههای سال گذشته با دستیابی به فناوری تولید قرار بود وارفارین تولید داخل به میزان 10 میلیون عدد همراه با 18 میلیون عدد وارفارین وارداتی در داروخانه ها توزیع شود اما با این وجود از همان روزها نیز وارفارین از دسترس بیماران خارج و کمیاب شد.

        ممنوعیت واردات تنها موجب رونق بازار بی‌سروسامان اقلام آرایشی و بهداشتی قاچاق و تقلبی شد
        سالم‌خبر: مدیرکل فراورده‌های آرایشی و بهداشتی سازمان غذا و دارو در حالی اظهار می دارد: محصولات آرایشی و بهداشتی با ورودی نامعلوم، غیر مجازند که این محصولات غیرمجاز و قاچاق از برندهای مختلف خارجی با استقبال و تقاضای مصرف‌کنندگان داخل کشور در فروشگاههای مراکز خرید لوکس یا در شبکه‌های مجازی یا از طریق سفارش‌ از کشورهای دیگر به فروش می رسد.