در برج های آ اس پ تهران آمبولانس خصوصی مرکز سلامتی ایران قرار دارد آمبولانس خصوصی مرکز ایران
      آمبولانس خصوصی ASP
        آمبولانس آ اس پ تهران
        صدور و تمدید پروانه ملزومات دارویی 200 درصد رشد داشته است
        سالم‌خبر: رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو گفت: در سال ۱۴۰۲ حدود ۹۸۰ مورد IRC تمدید و صادر شد که به نسبت سال قبل از آن، بیش از ۲۰۰ درصد رشد داشته است.   جواد شمسایی، با اشاره به آمار بررسی پرونده جامع محصولات CTD، افزود: میزان بررسی پرونده‌ها از ۹۳ مورد در سال ۱۴۰۱ به ۱۲۸ مورد در سال ۱۴۰۲ رسیده و بیش از ۳۷ درصد رشد داشته و مدت زمان بررسی پرونده‌های حوزه نیز از ۴ ماه به زیر یک ماه کاهش یافته است. رئیس اداره ملزومات دارویی سازمان غذا و دارو ادامه داد: میزان مصاحبه و ارزیابی صلاحیت مسئول فنی نیز ۳۴ درصد، رسیدگی و پاسخگویی به امور ترخیص بیش از ۱۴۰۰ درصد، صدور مجوز ترخیص با حداقل اسناد بیش از ۳۳۰ درصد در سال ۱۴۰۲ به نسبت سال ۱۴۰۱ رشد داشته است. چهارشنبه، 5 اردیبهشت 1403

        عناوین مرتبط
        به ازای تولد هر ۱۵۰ نوزاد ایرانی یک کودک مبتلا به اوتیسم است
        سالم‌خبر: مدیرعامل انجمن اوتیسم گفت: آمار اوتیسم در ایران یک تولد به ازای هر ۱۵۰ تولد است و درمان و توانبخشی آن هزینه‌های زیادی به خانواده‌ها تحمیل می‌کند. سعیده صالح غفاری مدیرعامل انجمن اوتیسم در نشست خبری «مسیر امید هم‌خواهی اوتیسم» که در محل انجمن اوتیسم برگزار شد، با اشاره به جلسه مدتی قبل این انجمن با معاون اول ریاست جمهوری، گفت: مسیر مطالبه‌گری اوتیسم یک یا دو ساله نیست و بالغ بر شش سال است که حداقل ۲۳ سازمان در این زمینه آگاه می‌شوند. وی گفت: آمار اوتیسم در ایران یک تولد به ازای هر ۱۵۰ تولد است و اوتیسم پیچیده‌ترین اختلال دوران رشدی_تکاملی است و درمان و توانبخشی آن هزینه‌های زیادی به خانواده‌ها تحمیل می‌کند و در بزرگسالی این فشارها افزایش بیشتری هم می‌یابند.

        با مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها در آینده هیچ ابزاری برای درمان عفونت‌ها نخواهیم داشت
        سالم‌خبر: متخصص بیماری‌های عفونی از دانشگاه علوم پزشكی تهران، مدیرگروه تحقیقات بالینی اپیدمیولوژی و آمار زیستی انستیتو پاستور ایران، گفت: اگر با مصرف بی‌رویه آنتی‌بیوتیک‌ها، باکتری‌ها را به دارو مقاوم کنیم در آینده هیچ ابزاری برای درمان عفونت ها نخواهیم داشت. به گزارش سالم‌خبر؛ آمیتیس رمضانی، دبیر انجمن متخصصین ییماران عفونی كشور و نایب رئیس انجمن حمایت از بیماران عفونی كشور، افزود: به همین دلیل دنیا به این سمت پیش رفته است که مصرف آنتی بیوتیک‌ها را محدود کند، زیرا در آینده هیچ دارویی برای درمان عفونت‌های جدید و کشنده نخواهیم داشت.

        کمبود جراح قلب کودکان معضلی بزرگ در حوزه پزشکی کشور
        سالم‌خبر: عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی تهران، گفت: کمبودهای موجود در سیستم درمانی کشور در کنار منافع کم حضور در این رشته و البته مهاجرت پزشکان، از مهم‌ترین علل مشکلات موجود در حوزه جراحی قلب کودکان است که باعث از دست رفتن کودک بیمار به دلیل عدم انجام اقدامات درمانی به موقع می‌شود. محمدرضا میرزا آقایان جراح قلب کودکان با اشاره به اینکه سالانه حدود بیش از یک میلیون تولد در ایران داریم، اظهار کرد: بر اساس آمار از این میزان تولد حدود یک درصد یعنی چیزی حدود ۸ تا ۱۰ هزار کودک با بیماری قلبی متولد می‌شوند. حالا اگر ۲۵ درصد از این کودکان در نخستین سال زندگی به اقدامات ویژه نیاز داشته باشند، حدود ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ اقدام فوری برای این کودکان نیاز است.